Vietnam – Aasia, mida te veel näinud pole

Pikki aastaid seostus Vietnam ainult julmuse ja sõdadega. Mingil hetkel aga muutus riigi maine järsult. Nüüd unistavad isegi kõige suuremad skeptikud Vietnami lumivalgetel liivarandadel pikutamisest, hurmavate laguunide nägemisest ja sooja sinava mere nautimisest.
Viisa
Välisministeeriumi andmeil vajavad Eesti kodanikud Vietnami külastamiseks viisat, pass peab kehtima vähemalt 6 kuud pärast reisi ja maksimaalne külastusaeg on turistidele 30 päeva. Viisa saab vormistada elektrooniliselt veebilehel https://evisa.xuatnhapcanh.gov.vn/web/guest/khai-thi-thuc-dien-tu/cap-thi-thuc-dien-tu. Eestlastelt, kes lendavad otsereisiga Phu Quocile, viisa olemasolu ei nõuta.
Lendame mugavalt
Aasiasse reisides olge valmis keerukaks õhusõiduks. Aeroflot ja Vietnam Airlines lendavad lisatankimiste ja vahemaandumisteta. Lend kestab 9 tundi.
Teised lennuettevõtted teevad peatuse Guangzhous, mille tõttu võib lennukis viibimise aeg venida kuni 16 tunnini. Rahalisest küljest on kõige tulusam osta pilet China Southern Airlinesilt või Singapore Airlinesilt. Kui aga mugavust hindate, valige Finnair, Qatar Airways või Emirates.
Talv suvistes toonides
Vietnam on reisimiseks avatud aastaringselt, aga maist novembrini on seal vihmaperiood ja kui te ei planeeri veeta oma puhkus kitsukeses konditsioneeri ja kütteta bangalos, külastage Vietnami mõnel muul ajal.
Novembris niiskustase väheneb ja algab subtroopiline suvi. Just sel ajal alustab kõikjal tööd ka turistidele mõeldud infrastruktuur. Kõige ahvatlevamaks muutub Vietnam jaanuaris-veebruaris. See on tõeliselt sametine hooaeg. Vesi on juba soojenenud, aga palavus on veel üsna väljakannatatav ning merelt puhub kerge briis.
Raha
Vietnami ametlik valuuta on dong, mille saab vahetada väiksemateks haodeks ja sudeks. Kuid siiski meeldivad vietnamlastele rohkeb dollarites ja eurodes arveldavad turistid. Üle maailma kehtivat valuutat saab kohaliku vastu vahetada igas pangas.
Vietnami pangad võtavad väliskaartidelt sularaha välja võttes vahendustasu kuni 15% summast.
Sideoperaatorid
Kogu Vietnami mobiiliühendust kontrollivad ainult kolm operaatorit: Viettel, Mobifone ja Vinaphone. Hinnad on üsna krõbedad, kuid see-eest ei ole riigisisest rändlustasu.
Sidega kaetus ja kvaliteet on üle Vietnami enam-vähem ühesugusel tasemel. Metsa eksides või kividžunglites kaotsi minnes võite 100% kindel olla, et saate endale abi kutsuda.
Peamised vaatamisväärsused
Vietnamisse tasub reisida eelkõige maitsvate puuviljade, kauni mere ja puhaste randade pärast. See on puhkus mitte silmadele, vaid hingele. Kui teie jalad aga ikkagi kusagile kibelevad, astuge sisse lähimasse reisibüroosse või pöörduge oma reisikorraldaja poole.
Vietnami vaatamisväärsused saab tinglikult jagada ajaloolisteks, moodsateks ja looduslikeks.
Esimeste hulka kuuluvad:
- Kuti tunnelid
- Van Mieu
- iseseisvuse palee
- Michonne
- keisri linn Hue
- ja palju muud!
Ka looduslikke vaatamisväärsusi on Vietnamis palju.
- Halongi laht. Asub Lõuna-Hiina meres ja selle peamine vaatamisväärsus on majesteetlikud kaljud, mis ulatavad merepinnast mitukümmend meetrit kõrgemale. Halongi loetakse looduskaitsealaks ja see on UNESCO kaitse all.
- Detiani kosk. Asub Hiina piiril. Detian kujutab endast kahte 30-meetrist põhjas ühinevat juga.
- Phu Quoc. Vietnami suurim saar, mille kohta ei ole suurt midagi öelda – ikka see sama tsivilisatsioonist puutumata loodus, kõrged palmid ja valge kuum liiv.
- Con Dao. Veel üks kaitseala. Con Dao ei ole saar, vaid tervelt 16 ühte provintsi koondunud saart. Siin asub ka samanimeline rahvuspark.
Tänapäevaseid skulptuure ja mälestusmärke Vietnamis kuigi palju pole: riik on ikka veel aktiivses arengus ja alles otsib oma kangelasi. Need aga, mis on, rabavad mastaapsusega.
- Draakoni sild Da Nangis
- pilvedesse kõrguv pangamaja Bitexco
- lõbustuspark Suoi Tien
Linnad ja lennujaamad
Vietnami suurim ja peamine lennujaam asub Hanois ja kannab nime Noi Bai (HAN). See on rahvusvaheline lennujaam, kuhu voolavad turistide hordid igast maailma nurgast. Noi Baist võib igasse riigi punkti jõuda mõne tunniga.
Tähtsuselt teine on Danang (DAD).
Cam Ranhi (CXR) lendavad reisisellid, kellel on kavas külastada Nha Trangi.
Ho Chi Minh (SGN) on Prantsuse kolonisaatorite asutatud ajalooline lennujaam. Huvitav iseseisva üksusena ja ka mugavas asukohas.
Transport
Vietnam on küll alles arenev, aga siiski tänapäevane riik. Siin toimivad nagu igal pool mujalgi kõik transpordiliigid, nii õhu-, maantee-, raudtee- kui veetransport.
Siiski domineerivad kogu selles mitmekesisuses rollerid ja mootorrattad. Nende müük Vietnamis on maailma suurim: kohalik elanikkond ostab päevas umbes 8000 kaherattalist mootoriga sõiduvahendit.
Turistidele meeldib autosid rentida. Ülejäänud Aasia riikidega võrreldes on hind kõrge – 25-30 dollarit ööpäevas. Auto rentimiseks ei ole mingeid erilisi dokumente vaja. Piisab passist, juhiloast ja krediitkaardist.
Liikluseeskirja ei järgi kaugeltki kõik liiklejad ja seetõttu on tipptundidel liiklemine mõnevõrra keeruline.
Majutus
Vastupidiselt valitsevatele stereotüüpidele on Vietnami turismitööstus üsna hästi arenenud. Kõrghooajal pole head majutuskohta lihtne leida, kuid kui hotell ette broneerida, ei ole vaja selle pärast liigselt muretseda.
Hostelite hinnad algavad 5 dollarist öö eest. Selle raha eest saate mitte kõige korralikuma koiku 3-5 inimesega ühistoas.
Siiski on suur viga arvata, et valik sellega piirdubki. Siin on ka rahakotisõbralikke 3-4 tärniga hotelle, on peeni viietärnilisi kuurorte ja isegi luksusvillasid.
Turism alles hakkab Vietnamis hoogu koguma. Türgist ja Egiptusest tüdinud inimesed on viimaks ometi pööranud pilgu Aasia poole. Nõudlus lennupiletite järele Vietnami kasvab iga päevaga: ärge magage maha võimalust kas või silmanurgast näha veel puutumata randu, tundma õppida kohalike inimeste vaimu ning end ees ootavaks aastaks mere ja päikese energiaga laadida.
